[Pyoraily-lista] Myllyn Pyöräily levittäytyy Varsinais-Suomeen lauantaina 26.8.

Korhonen Pasi Pasi.Korhonen at pyorailyuutiset.net
To Elo 24 12:46:08 EEST 2006

Myllyn Pyöräily levittäytyy Varsinais-Suomeen lauantaina

Tulevana lauantaina järjestetään viidettä kertaa Myllyn Pyöräily - kuntopyöräilytapahtuma, joka aiempien vuosien tapaan ulottuu yhteensä kuudentoista varsinaissuomalaisen kunnan alueelle.

Tapahtuman pisin reitti, 240 kilometrin mittainen Skandinaviamylly, starttaa muiden matkavaihtoehtojen tapaan Kauppakeskus Myllyn pihalta Raisiosta klo 8.00 ja suuntaa siitä Ruskolle Ohikulkutietä sekä Vahdontietä pitkin. Edelleen matka jatkuu Lietoon, josta edelleen Tarvasjoki - Pöytyä - Yläne - Paattinen - Vahto ja Rusko, jossa reitti yhdistyy lyhyempien matkavaihtoehtojen reitteihin.

Muina reittivaihtoehtoina Myllyn Pyöräilyssä on mahdollista osallistua 119 kilometriä pitkään Jättimyllyyn, 75 kilometrin pituiseen Isomyllyyn sekä 35 kilometrin mittaiseen Pikkumyllyyn. Tapahtumaan voi osallistua myös rullaluistimilla, jolloin matkavaihtoina ovat 21 ja 42 kilometriä Ruskon ja Vahdon suunnalla.

Maakunnan laajuisena tapahtumana Myllyn Pyöräilyn vaikuttaa liikenteeseen monin paikoin. Suurimmat erityisjärjestelyt tapahtuma vaatii lähtö- ja maalialueen läheisyydessä Kauppakeskus Myllyn tuntumassa Raision Kuloisissa, ja samaan aikaan Haunisissa järjestettävä Raision Rallisprint - tapahtuma lisännee entisestään poikkeavia liikennejärjestelyjä alueella. Kaksi muuta erityisesti huomioitavaa paikkaa Myllyn Pyöräilyn reiteillä ovat Kustavintien ylitykset Lemussa ja Maskussa sekä Aurantien ylitys Tarvasjoella.

Ennakkoilmoittautumisten perusteella eri matkavaihtoehdot ovat kiinnostaneet varsin tasaisesti. Eniten ennakkoilmoittautuneita on Jättimyllyllä, yli 200 polkijaa ja muilla matkoilla sitten 100-200. Perinteiseen tapaan jälki-ilmoittautuneita tullee vielä runsaasti ja tapahtumapäivän kokonaisosanottajamäärän odotetaan nousevaan noin 800 pyöräilijään

Tapahtuma-aikataulu

Lauantai 26.8:
· klo   7.00            Tapahtumakanslia aukeaa osanottajille.
· klo   8.00-12.00  Osanottovarmistukset sekä jälki-ilmoittautumiset lähtöalueella.
· klo   8.00            Lähtö: Skandinaviamylly (Yhteislähtö).
· klo 11.00-11.30  Lähdöt:  Jättimylly, Isomylly, (Jättimylly ensin).
. klo 11.40            Lähtö: Rullaluistelijat 21 ja 42 km ilman sauvoja

. klo 11.45            Lähtö: Rullaluistelijat 21 ja 42 km sauvojen kanssa
· klo 13.00-13.30  Lähtö: Pikkumylly (Omana lähtönä).
· klo 9.00-18.00   Kauppakeskus Myllyn liikkeet palvelevat asiakkaita.
· klo n.21.00          Myllyn Pyöräilyn maali suljetaan.

Reitti

Isompi kartta (1,9 Mt gif-tiedosto) ladattavissa osoitteesta: http://www.paavonurmisports.com/PNmylly/tekstit/menutekstit/reitti/kokomylly2006A4.gif

www.myllynpyoraily.com <http://www.myllynpyoraily.com/>  ja www.kauppakeskusmylly.fi <http://www.kauppakeskusmylly.fi/>

URL: http://listserv.kuntaliitto.fi/pipermail/pyoraily-lista/attachments/20060824/1e286de0/attachment-0001.html