[Pyoraily-lista] Pyöräily ja sosiaalinen media

To Joulu 9 16:59:04 EET 2010

Terve!

Tiedoksi oheinen kehittämishanke kaikille, jotka eivät ole viestiä jo muuta kautta saaneet. Koska tämä suunnitteilla oleva sosiaalista mediaa hyödyntävä karttapohjainen nettipalvelu sisältäisi osittain samoja elementtejä kuin jo käytössä olevat http://fillarikanava.hel.fi/ ja http://www.fillarikalenteri.fi/, niin henkilökohtaisesti toivon vahvasti, että hankkeen toteuttajat ja em. palveluiden tuottajat käyvät keskenään avointa vuoropuhelua päällekkäisyyksien välttämiseksi ja synergian löytämiseksi.

Matti

****************
Matti Hirvonen

Toinen linja 14
(09) 771 2282, 040 419 4555
www.poljin.fi<http://www.poljin.fi/>
www.pyoraillensuomessa.fi<http://www.pyoraillensuomessa.fi/>

Pyöräily ja sosiaalinen media -hanke on osa valtakunnallista Liikenneviraston ja liikenne- ja viestintäministeriön rahoittamaa liikkumisen ohjauksen ohjelmaa 2010-2011. Hankkeen tavoitteena on suunnitella ja toteuttaa karttapohjainen yhteisöllinen nettipalvelu, jossa pyöräilijät voivat jakaa pyöräilyaiheisia tietoja liittyen esimerkiksi reittisuosituksiin, mielenkiintoisiin kohteisiin ja palveluihin reittien varrella, vaarallisiin paikkoihin tai vaikkapa yhteislenkkeihin ja varastettuihin fillareihin. Nettipalveluun tallennettuja tietoja on tarkoitus hyödyntämään myös olemassa olevissa kevyen liikenteen reittioppaissa pääkaupunkiseudulla ja Tampereella.

Liikenneviraston ja liikenne- ja viestintäministeriön lisäksi hanketta rahoittavat HSL sekä Tampereen ja Lahden kaupungit. Hanke toteutetaan Logica Oy:n ja Trafix Oy:n yhteistyönä.

Hanketta varten perustettu blogi, jonka kautta voi seurata hankkeen etenemistä sekä osallistua nettipalvelun suunnitteluun ideoimalla ja kommentoimalla. Blogi löytyy osoitteesta: http://pyoraily-projekti.blogspot.com.

Käy tutustumassa blogiin ja osallistu nettipalvelun suunnitteluun!

Leena Gruzdaitis
DI, Liikennesuunnittelu

Trafix Oy
Upseerinkatu 1