[Pyoraily-lista] Vast:Re: liukasta tai sitten ei

Väistö Timo timo.vaisto at vantaa.fi
Mon Joulu 13 14:30:00 EET 2010

Moi
Vantaan kaupunki käyttää ns. turvahiekkaa jalkakäytävillä ja pyöräteillä,
linkki vanhaan juttuun: http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;221;
1761;1825;7380;58361;83449.
En ole tilaajapuolta, mutta aiemmin kiittäviä kommentteja on minulle asti
tullut siitä, että pyöräilijöiden renkaat ovat pysyneet paremmin ehjinä. Tältä
talvelta en ole kokemuksia kuullut.

-Timo.

Salermo Marek  (13.12.2010  13:24):
>Terve
>Helsingissä käytetään tuota teollista hiekoitussepeliä eli suuremmasta kivestä
murskattua tavaraa. Se on juuri sitä renkaiden puhkoja-ainesta, jonka yksi
käyttöperuste on parempi pysyvyys väylällä. Pyöreämpi sepeli lähtee helpommin
rullaamaan sivuun kulkureiteiltä. Vantaalla käytetään kuitenkin
rengasystävällisempää kitkan lisääjää, joten Väistön Timo osannee ainakin
kertoa joitakin kokemuksia.