[Pyoraily-lista] Pyöräilyn ja kävelyn edistäminen Suomessa -kirja on ilmestynyt!

Ke Tammi 25 13:39:11 EET 2012

Tervehdys,

Pyöräilyn ja kävelyn edistäminen sai eilen ansaittua valtakunnallista huomiota, kun TTY:n Liikenteen tutkimuskeskus Vernen PYKÄLÄ (Pyöräilyn ja kävely osaksi kaupunkien liikennejärjestelmää) -hanke palkittiin vuoden 2011 liikkumisympäristön edistämistekona. Palkinnon luovuttivat kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäki ja peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson KKI-ohjelman vuosipäivänä 24.1.2012 Helsingissä valtioneuvosten juhlahuoneisto Smolnassa. Arhinmäki kannusti puheessaan kehittämään kävelyn ja pyöräilyn olosuhteita ja viittasi tuoreeseen Kävelyn ja pyöräilyn valtakunnalliseen strategiaan 2020.
"Hallitusohjelma antaa tuen arkiliikunnan mahdollisuuksien lisäämiselle. Kävelyn ja pyöräilyn olosuhteiden edistäminen on oltava selkeä osa liikennepolitiikkaa liikenne- ja viestintäministeriön tuoreen kävely- ja pyöräilystrategian mukaisesti." Lue lisää: http://www.kki.likes.fi/pages/content/ListNode.aspx?id=104
Pyöräilykuntien verkosto onnittelee lämpimästi Verneä ja hankkeessa mukana olleita kahdeksaa kaupunkia!

Ja mikä parasta, PYKÄLÄ-hankkeen tuloksista on nyt valmistunut ns. Suomi-raportti eli "Pyöräilyn ja kävelyn edistäminen Suomessa - toimenpidesuosituksia kaupungeille". Kirjan laatutaso on edeltäjänsä Eurooppa -raportin tavoin jälleen huippuluokkaa niin sisällön kuin ulkoasunkin puolesta. Käyttäkää vapaasti hyödyksenne.

[cid:image001.jpg at 01CCDB57.E7AB6970]

Pyöräilyn ja kävelyn edistäminen Suomessa
- Toimenpidesuosituksia kaupungeille

Liikenteen tutkimuskeskus Vernen PYKÄLÄ-projektin tuloksista on julkaistu toinen kirja "Pyöräilyn ja kävelyn edistäminen Suomessa - toimenpidesuosituksia kaupungeille". Kirjassa sovelletaan Euroopan parhaimpia käytäntöjä Suomeen ja esitetään toimenpidesuosituksia suomalaisille kaupungeille. Suositukset antavat näkökulmia, ratkaisumalleja sekä virikkeitä kaupunkiseutujen ja kuntien sekä valtionhallinnon suunnittelijoille ja päättäjille. Yksi kuva puhuu paljon, joten tuloksia on havainnollistettu sadoilla värikuvilla. Kirjan hinta on 60 euroa.

Kirjaa voi tilata täältä:

URL: http://listserv.kuntaliitto.fi/pipermail/pyoraily-lista/attachments/20120125/2484a792/attachment-0001.htm
Ei-tekstimuotoinen liite on poistettu...
Nimi: image001.jpg
Tyyppi: image/jpeg
Koko: 32325 bytes
Kuvaus: image001.jpg
Url : http://listserv.kuntaliitto.fi/pipermail/pyoraily-lista/attachments/20120125/2484a792/attachment-0001.jpg