[Pyoraily-lista] Kysely kuntien kävelyn kehittämistarpeista

To Maalis 19 14:04:57 EET 2015

Kuntien edustajille oheinen lyhyt kysely kävelyliikenteen kehittämisestä. Osa on tämän jo saanut ja ehkä vastannutkin. Kiitokset heille!

Matti Hirvonen / Pyöräilykuntien verkosto

**********

Arvoisa vastaanottaja,

Kävelyliikenteen edistämiselle asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi ja kävelyn nostamiseksi aidoksi osaksi Suomen kuntien liikennejärjestelmää ympäristöministeriö, opetus- ja kulttuuriministeriö sekä Liikennevirasto ovat toteuttamassa esiselvityshanketta "Uusin askelin kohti elinvoimaista kaupunkia - kävelyn Universal design osaksi suunnittelua". Hankkeen tavoitteena on luoda kaikille avoin nettipohjainen kävelyn hakuteos sisältäen tiiviissä ja helppolukuisessa muodossa kävelyn edistämiseen ja suunnitteluun liittyviä asioita sekä valmistella laajaa EU-hanketta kävelyn edistämiseen liittyen. Hanke toteutetaan yhteistyössä Kunnossa kaiken ikää -ohjelma, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sekä Pyöräilykuntien verkoston kanssa. Liikenteen tutkimuskeskus Verne Tampereen teknillisestä yliopistosta vastaa hankkeen käytännön toteuttamisesta.

Osana esiselvitystä selvitetään suomalaisten kuntien kävelyn edistämiseen liittyviä tietotarpeita. Verkkokysely, jonka linkki on viestin alaosassa, on suunnattu kaikille kunnissa kävelyn edistämisen kanssa työskenteleville. Kyselyn tavoitteena on kerätä kattavasti tietoa kuntien kävelyn edistämiseen liittyvistä tietotarpeista eri näkökulmista. Vastaamalla voi päästä suoraan vaikuttamaan siihen, mitkä ovat kävelyn kehittämisprioriteetit ja millaista tutkimusta kävelyyn liittyen tulevaisuudessa tehdään.

Kyselyn vastaukset käsitellään nimettöminä ja luottamuksellisesti. Yksittäisiä vastauksia ei ole mahdollista yhdistää vastaajaan. Vastaamisaikaa kyselyyn on tiistaihin 31.3.2015 saakka.

Kyselyyn pääset klikkaamalla alla olevaa linkkiä tai kopioimalla sen selaimen osoiteriville. Kyselyyn vastaaminen vie 10-15 minuuttia.

Kyselylinkkiä ja tätä viestiä saa mielellään jakaa eteenpäin kunnassa kävelyn edistämisen parissa työskenteleville. Jos olet jo vastannut kyselyyn, tämä viesti on aiheeton.

Lisätietoja hankkeesta ja kyselystä:

Hankkeen projektipäällikkö

Tutkija Kaisa Karhula

Liikenteen tutkimuskeskus Verne

Tampereen teknillinen yliopisto

kaisa.karhula at tut.fi<mailto:kaisa.karhula at tut.fi>

p. 050-3009053
URL: <http://listserv.kuntaliitto.fi/pipermail/pyoraily-lista/attachments/20150319/3fd825f7/attachment.html>