<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"></head><body dir="auto"><div><h1 style="box-sizing: border-box; margin: 20px 0px 10px; line-height: 1.1;"><span style="font-size: 28px; background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Haluatko järjestää tapahtuman Pyöräkeskuksella?</span></h1><p style="box-sizing: border-box; margin-right: 0px; margin-bottom: 20px; margin-left: 0px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Järjestöjen ja yritysten on mahdollista käyttää aluetta pyöräilyyn liittyvien tapahtumien järjestämiseen. Pyöräkeskus sopii mainiosti esimerkiksi fillariretkien lähtöpisteeksi sekä pyörien ja pyöräilytuotteiden esittelemiseen.</span></p><p style="box-sizing: border-box; margin-right: 0px; margin-bottom: 20px; margin-left: 0px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Viereisessä Kampin kauppakeskuksessa on päivittäisiä kävijöitä noin 100 000 päivässä, joten Pyöräkeskuksen sijainti on loistava mahdollisuus tavoittaa lyhyessäkin ajassa merkittävä määrä niin kaupunkilaisia, kuin Helsingissä vierailevia turisteja.</span></p><p style="box-sizing: border-box; margin-right: 0px; margin-bottom: 20px; margin-left: 0px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Tapahtumajärjestäjälle Pyöräkeskus voi tarjota PAn, sähköt ja kaksi konttia, joista toinen toimii lavana. Konttien ympäristössä järjestettäville tapahtumille ei tarvita erillisiä tapahtumalupia.</span></p><p style="box-sizing: border-box; margin-right: 0px; margin-bottom: 20px; margin-left: 0px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Pyöräkeskus auttaa tapahtumien tiedottamisessa.</span></p><br><div><br></div><div>&nbsp;terveisin</div><div><br></div><div>Hannu Heiskanen</div><div>H.T.P palvelut Oy</div><div>Narinkka 3 Kampin keskus</div><div>00100 H:ki</div><div>gsm 0400428325</div><div><br></div><div><a href="http://verkkokauppa.kampinsuutari.fi/index.php">http://verkkokauppa.kampinsuutari.fi/index.php</a></div><div><br></div></div><div><br>Raatikka Minna &lt;<a href="mailto:Minna.Raatikka@poljin.fi">Minna.Raatikka@poljin.fi</a>&gt; kirjoitti 29.2.2016 kello 13.10:<br><br></div><blockquote type="cite"><div>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=Windows-1252">
<style>@font-face {
        font-family: Wingdings;
        font-family: Wingdings;
        font-family: Calibri;
        font-family: Verdana;
@page WordSection1 {margin: 70.85pt 2.0cm 70.85pt 2.0cm; }
P.MsoNormal {
LI.MsoNormal {
DIV.MsoNormal {
A:link {
        TEXT-DECORATION: underline; COLOR: blue
SPAN.MsoHyperlink {
        TEXT-DECORATION: underline; COLOR: blue
A:visited {
        TEXT-DECORATION: underline; COLOR: purple
SPAN.MsoHyperlinkFollowed {
        TEXT-DECORATION: underline; COLOR: purple
P.MsoListParagraph {
        FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: "Calibri","sans-serif"; MARGIN: 0cm 0cm 10pt 36pt; LINE-HEIGHT: 115%; TEXT-INDENT: -17.85pt
LI.MsoListParagraph {
DIV.MsoListParagraph {
SPAN.Shkpostityyli17 {
        FONT-FAMILY: "Calibri","sans-serif"; COLOR: windowtext
.MsoChpDefault {
        FONT-FAMILY: "Calibri","sans-serif"
OL {
        MARGIN-BOTTOM: 0cm
UL {
        MARGIN-BOTTOM: 0cm
</style><style id="owaParaStyle">P {
        MARGIN-BOTTOM: 0px; MARGIN-TOP: 0px
</style>

<div style="direction: ltr;font-family: Tahoma;color: #000000;font-size: 10pt;">
<p>Viimeisiä paikkoja tarjolla. Ilmottaudu mukaan mielenkiintoiseen iltapäivään!</p>
<p><a href="http://goo.gl/forms/RqnqkQTVMY" target="_blank"><b>ILMOITTAUDU MUKAAN TÄSTÄ</b>!</a>
</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Ystävällisesti,</p>
<p>Minna</p>
<p>&nbsp;</p>
<div style="FONT-SIZE: 16px; FONT-FAMILY: Times New Roman; COLOR: #000000">
<div></div>
<div>
<div class="WordSection1">
<p class="MsoNormal">Hyvät pyöräilyn edistäjät!</p>
<p class="MsoNormal">&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal">Linnunlauluakin varmempi kevään merkki on Suomi Pyöräilee -tietoisku, joka järjestetään jälleen Fillari-messujen avauksen yhteydessä Helsingin Messukeskuksessa. Tilaisuus on maksuton kaikille Pyöräilykuntien verkoston jäsentahojen edustajille.
 Paikkoja on rajoitetusti ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, joten <a href="http://goo.gl/forms/RqnqkQTVMY" target="_blank">
<b>ILMOITTAUDU MUKAAN TÄSTÄ</b>!</a> mahdollisimman pian. Ilmoittautuminen sulkeutuu
<u>ma 29.2. mennessä</u>, jos ei tupa tule täyteen jo ennen sitä. Tietoiskun osallistujat saavat automaattisesti vapaalipun Fillari2016-mesuille ja GoExpoon.</p>
<p class="MsoNormal">T: Matti Hirvonen / Pyöräilykuntien verkosto</p>
<p class="MsoNormal">&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal"><b><span style="FONT-SIZE: 20pt; FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; COLOR: #e36c0a">SUOMI PYÖRÄILEE -TIETOISKU 2016</span></b></p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;"></span>&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Fillari 2016 -messujen avajaispäivänä
<b>perjantaina</b> <b>4.3.2016 </b>klo 12.00–14.00 Helsingin Messukeskuksen Auditoriossa.
</span><span style="FONT-SIZE: 10.5pt; FONT-FAMILY: &quot;Verdana&quot;,&quot;sans-serif&quot;">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</span></p>
<p class="MsoNormal"><b><span style="FONT-SIZE: 10.5pt; FONT-FAMILY: &quot;Verdana&quot;,&quot;sans-serif&quot;"></span></b>&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal"><b><span style="FONT-SIZE: 10.5pt; FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Tervetuloa mukaan hyvä pyöräilyn ystävä ja edistäjä!</span></b></p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-SIZE: 10.5pt; FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;"></span>&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-SIZE: 10.5pt; FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">11.30 – 12.00 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Kahvittelut Auditorion aulassa, 2 krs.</span></p>
<p class="MsoNormal"><b><span style="FONT-SIZE: 10.5pt; FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Ohjelma 12.00 – 14.00</span></b></p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">12.00 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; VUODEN PYÖRÄILYKUNTA 2016 – JULKISTUS JA PALKITSEMINEN</span><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;"></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">12.15&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; VUODEN PYÖRÄILYTEOT 2015 – 3 PARHAAN JULKISTUS JA PALKITSEMINEN</span></p>
<p class="MsoNormal"><i><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;"></span></i>&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">12.30&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; PYÖRÄILYN LAINSÄÄDÄNTÖMUUTOKSET
</span></p>
<p class="MsoNormal" style="MARGIN-LEFT: 65.2pt; TEXT-INDENT: 0.05pt"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Pyöräkatu, kaksisuuntainen pyöräily yksisuuntaisella kadulla, väistämissäännöt, pyörätien käyttövelvoite, kypärän käyttö, pyörätien jatke,
 ankaran vastuun periaate jne.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="MARGIN-LEFT: 65.2pt; TEXT-INDENT: 0.05pt"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Liikennelainsäädäntö muuttuu – mitä luvassa pyöräilijän arkea parantamaan?
</span></p>
<p class="MsoListParagraph" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; LINE-HEIGHT: normal; TEXT-INDENT: 0cm">
<span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <b><i>Matti Koistinen</i></b><i>, toiminnanjohtaja, Pyöräliitto ry</i></span><i><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;"></span></i></p>
<p class="MsoNormal"><i><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;"></span></i>&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">12.50&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; TALVIPYÖRÄILYN TESTIREITTI – KOKEILUSTA KÄYTÄNNÖKSI?</span></p>
<p class="MsoNormal" style="MARGIN-LEFT: 65.2pt; TEXT-INDENT: 0.05pt"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Helsingissä on kokeiltu kuluvana talvena kahta eri liukkaudentorjuntamenetelmää pyöräilijöitä turhauttaneen sepelin sijaan. Miten harjaus,
 suolaus ja De-Ice-liuos toimivat ja mitä maksoi?</span></p>
<span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <b><i>Aiju Heinonen</i></b><i>, ylläpitoinsinööri, Rakennusvirasto, Helsingin kaupunki</i></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;"></span>&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">13.05&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; PYÖRÄT ON PISTETTY PYÖRIMÄÄN – PYÖRÄLIIKENNE NOUSUSSA</span></p>
<p class="MsoNormal" style="MARGIN-LEFT: 65.2pt; TEXT-INDENT: 0.05pt"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Kaupunkipyörien odotettu paluu, pyöräliikenteen suunnitteluohje osa 2, baanaverkon rakentaminen jne. Miten Helsinki vauhdittaa pyöräilyn kasvua
 nyt ja lähivuosina?&nbsp;&nbsp; </span></p>
<p class="MsoNormal" style="TEXT-INDENT: 65.2pt"><b><i><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Reetta Keisanen</span></i></b><i><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">, pyöräilykoordinaattori, Helsingin kaupunki&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</span></i></p>
<p class="MsoNormal" style="TEXT-INDENT: 65.2pt"><i><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;"></span></i>&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">13.20&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; KOKEILUPYÖRÄLLÄ SÄHKÖPYÖRÄILIJÄKSI
</span></p>
<p class="MsoNormal" style="MARGIN-LEFT: 65.2pt; TEXT-INDENT: 0.05pt"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Kokeilupyörät ovat viisaan liikkumisen verkostomarkkinointia. Miten mahdollistetaan kulkutapamuutos asiakaslähtöisesti elämäntilanteesta riippumatta?
</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<b><i>Mari Päätalo, </i></b><i>toimitusjohtaja, Valpastin Oy</i></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">13.35&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; SUOMEN PYÖRÄILYNOHJAAJAT</span></p>
<p class="MsoNormal" style="MARGIN-LEFT: 65.2pt; TEXT-INDENT: 0.05pt"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Lisää laatua ja osaamista pyöräilyn ohjaamiseen ja opastukseen niin seuratoiminnassa kuin pyörämatkailussakin.</span></p>
<b><i>Teemu Tenhunen, </i></b><i>varapuheenjohtaja, Suomen Pyöräilynohjaajat ry</i></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">13.45&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</span><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">PEDAL POWER – TULEVAISUUDEN POLKUVOIMAA AMERIIKAN MALLIIN</span></p>
<p class="rteindent2">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Paikallinen koulu Minneapolisin kaupungissa muuttaa polkimien voimalla lasten maailmaa. Aktiivinen ja innovatiivinen Pedal Power -toiminta perustuu koululaisten omaan intoon ja luovuuteen pyöräilllä yhdessä.<br>
<em><strong>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Minna Raatikka</strong>, hankesuunnittelija, Pyöräilykuntien verkosto</em></p>

<p class="MsoNormal"><i><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Jokaisen esityksen jälkeen on varattu hetki aikaa kysymyksille ja keskustelulle.</span></i></p>
<p class="MsoNormal"><i><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Pienet viilaukset ohjelmaan vielä mahdollisia. Ohjelma myös:
<a href="http://www.poljin.fi/fi/kalenteri/4-maaliskuu-2016-1200/suomi-pyorailee-tietoisku-432016-klo-12-14" target="_blank">
<p class="MsoNormal" style="TEXT-ALIGN: justify"><i><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Lisätietoja: Pyöräilykuntien verkosto / Matti Hirvonen, puh. 040&nbsp;419 4555,
<a href="mailto:matti.hirvonen@poljin.fi" target="_blank">matti.hirvonen@poljin.fi</a></span></i></p>
<p class="MsoNormal" style="TEXT-ALIGN: justify"><i><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;"></span></i>&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal" style="TEXT-ALIGN: justify"><span style="FONT-SIZE: 10.5pt; FONT-FAMILY: &quot;Verdana&quot;,&quot;sans-serif&quot;"></span>&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal" style="TEXT-ALIGN: justify"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">HUOM! Tietoiskun jälkeen ohjelma jatkuu GoExpo -messujen puolella Pyöräliiton tuottamalla loistavalla keskustelulla:</span></p>
<p class="MsoNormal" style="TEXT-ALIGN: justify"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;"></span>&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal" style="TEXT-ALIGN: justify"><b><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">14.00 GoExpo -lava: Tuottavuusloikka pyöräillen</span></b></p>
<p class="MsoNormal" style="TEXT-ALIGN: justify"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Tanskalaiset pyöräilevät päivittäin hieman yli 1,5 km/hlö ja saavat lähes 3 miljardin euron säästöt terveysmenoissa vuosittain. Samaan aikaan suomalaiset saavat
 säästettyä 1,3 miljardia. Tuplaamalla pyöräilykilometrit kansakuntamme tuottavuusloikka olisi hyvässä lennossa. Miten tämä loikka tehdään?</span></p>
<p class="MsoNormal" style="TEXT-ALIGN: justify"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;">Keskustelemassa liikenneministeri Anne Berner, pyöräilytohtori Kalle Vaismaa, ohjelmapäällikkö Piia Moilainen ja lääketieteen tohtori Tommi Vasankari. Keskustelua
 juontaa Pyöräliiton puheenjohtaja Otso Kivekäs.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>****************</span><span></span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Matti Hirvonen</span><span></span></p>
<p class="MsoNormal"><span>toiminnanjohtaja</span><span></span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Pyöräilykuntien verkosto ry</span><span></span></p>
<p class="MsoNormal"><span></span>&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal"><span>Toinen linja 14, 00530 Helsinki</span><span></span></p>
<p class="MsoNormal"><span>p. 040 419 4555</span><span></span></p>
<p class="MsoNormal"><span><a title="http://www.poljin.fi/" href="http://www.poljin.fi/" target="_blank"><span style="COLOR: blue">www.poljin.fi</span></a></span></p>
<p class="MsoNormal"><span><a href="http://www.kulkulaari.fi/" target="_blank"><span style="COLOR: blue">www.kulkulaari.fi</span></a></span></p>
<p class="MsoNormal"><span><a href="http://www.pyoraillensuomessa.fi/" target="_blank"><span style="COLOR: blue">www.pyoraillensuomessa.fi</span></a></span><span></span></p>
<p class="MsoNormal"><span></span>&nbsp;</p>
<p class="MsoNormal"><span>Pyöräilykuntien verkosto haluaa:</span></p>
<p class="MsoNormal" style="MARGIN-LEFT: 36pt; TEXT-INDENT: -18pt"><span style="FONT-FAMILY: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;"><span>-<span style="FONT: 7pt &quot;Times New Roman&quot;">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</span></span></span><span>&nbsp;Laadukkaat ja turvalliset pyöräilyolosuhteet kaikille</span></p>
</span></span></span><span>&nbsp;Kaksinkertaistaa pyöräilyn määrän Suomessa</span></p>
</span></span></span><span>&nbsp;Vahvistaa pyöräilyn edistäjien ja pyöräilijöiden yhteisöä</span></p>
</div>