[Pyoraily-lista] Pyöräilyviikon avaus Vapriikissa Tampereella

Antila Kimmo Kimmo.Antila at tampere.fi
To toukokuu 10 16:12:39 EEST 2007

Museokeskus Vapriikin Velomania-näyttelyyn liittyen järjestetään lauantaina 12.5. pyöräilyviikon avajaistempaus klo 13-15.

Tapantuman aikana Vapriikkiin kypärä päässä pyöräilleet pääsevät näyttelyihin maksutta! Pienille ja vähän suuremmille suunnatut elämykselliset opastuskierrokset Velomania!-näyttelyyn alkavat tasatunnein. Pihalla on taitoajarata ja pyörätohtoreita neuvomassa pyöränhuollossa. Ohjelmaa on niin Vapriikin pihalla kuin polkupyöränäyttelyn sisälläkin.

Liikenneturvan pyöräilijän taitoajoradalla voi kokeilla ajotaitojaan. Taitoajoradalle tarvitaan oma pyörä ja kypärä eikä pyörässä ei voi olla apupyöriä, yläikäraja on 13 vuotta. Radalla testataan pyöräilijän taitoa ajaa suoraan tai yhdellä kädellä ajamista.  Paikalla ovat myös moottoripyöräpoliisi ja fillaripoliisi pyörineen sekä pyörätohtori, joka neuvoo pyörien huollossa. Esittelyssä on myös nojapyöriä.

Pyöräilijän tietovisassa selviää, tietääkö pyöräilijä, kuka risteyksissä väistää ketäkin. Kisaan osallistuneiden kesken arvontaan pyöräilykypärä.

Tapahtuma liittyy näyttelyyn Velomania! Pyörällä halki aikojen. Näyttelyyn järjestetään kierrokset ja opastus tasatunnein seuraavasti:

klo 13 ja klo 14 Pikajalan polkimilla kierrokset, 5-10 -vuotiaille.

klo 15 Kuinka iso pyörä pyörii? -opastus yli 10-vuotiaille.

Yhteistyössä: Liikenneturva, Liikkuva poliisi/Tampereen yksikkö, Pirkan Pyöräily, Pyörä- ja luistinhuolto M&M, Pyöräpaja Sampo ja Tampereen kihlakunnan poliisilaitos.

Tiedustelut: (03) 5656 6966

http://www.tampere.fi/vapriikki <http://www.tampere.fi/vapriikki>

Terv. Kimmo Antila/Vapriikki

URL: http://listserv.kuntaliitto.fi/pipermail/pyoraily-lista/attachments/20070510/08249585/attachment.html