[Pyoraily-lista] Peltsi naytti huonoa mallia Aamu-tv:ssa - miten jatkossa?

Teemu Palokangas teemu.palokangas at gmail.com
Ti toukokuu 15 14:33:33 EEST 2007

Hei

Tarkat silmät sinulla, Juhani :-) Hyvä niin, ja hyvä että nostit
asian esille.

Jos pyöräily-lista sallii myös keskustelut niin jatkaisin hieman
tuosta Peltsin kritiikistä. Eli itse olen ehdottomasti sitä mieltä,
että jos esimerkillisiä pyöräilijöitä etsitään niin kannattaa pysyä
Peltsiin päätyneellä linjalla, riippumatta pyörän puutteellisesta
varustuksesta tai televisiojutun antamasta kuvasta hänen
pyöräilytaidoistaan. Sen sijaan olisi ihan hauskaa, että
palkitsemisen yhteydessä SuLi tai Pyöräilykuntien verkosto tms.
tekisi mediateon ja lahjoittaisi palkitulle kaikki ne puuttuvat
heijastimet ja hilavitkuttimet mitä pyörään kuuluu. Näin saataisiin
kaksi kärpästä yhdellä iskulla: tulisi palkittua hyvä tyyppi ja
tuotua näitäkin (tärkeitä, mutta asennemuutoksen kannalta vasta
toisisijaisia) asioita esille.

Ensin asenne ja pyöräilyverkostojen toimivuus kuntoon, sitten vasta
rajoitukset.

Ystävällisin terveisin Suomen pyöräilypääkaupungista,

Teemu Palokangas
Pyöräilijä, tutkija, Oulu