[Pyoraily-lista] sepeli

Lahtinen Markku Markku.Lahtinen at kangasala.fi
Ke Helmi 6 07:45:05 EET 2008

Olin hieman yllättynyt useiden tienhoitajien vähättelevästä suhtautumisesta rankaiden rikkoutumiseen. Pyöräilijänä kuulen hyvin usein kertomuksia huimista rikkojen määristä, mutta ilmeisesti valituksia ei osata kohdistaa hoitajille, vaan marmatetaan vain kohtalotovereille.

Sattumalta juuri eilen paikallislehdessämme joku äityi kertomaan ongelmasta julkisestikin: viime vuonna häneltä oli mennyt hiekoitussepelin takia kuusi rengasta, tänä vuonna vasta kaksi. Mutta pahemmistakin olen kuullut. Jos jokin isohko kaupunki tietää alueellaan menevän rikkoutuvan talven aikana "vajaa kymmenen rengasta vuodessa" ollaan kai aika kaukana totuudesta, tai sitten Kangasalan sepeli on tavallista terävämpää.

Markku Lahtinen