[Pyoraily-lista] Pyöräilyviikko 2008 - Pyöräillen näet enemmän

Korhonen Pasi pasi.korhonen at poljin.fi
Mon Maalis 31 16:03:30 EEST 2008

Valtakunnallista Pyöräilyviikkoa vietetään 10.-18. toukokuuta 2008. Viikon teemana on

"Pyöräillen näet enemmän"

Polkupyörä on tyylikäs ja kaikin puolin erinomainen tapa liikkua paikasta toiseen. Pyöräillessä aistii ympäristöään, havainnoi maisemaa ja elämää - Pyöräillessä näkee enemmän.

Kaupungeissa polkupyörä on elegantti valinta ja usein nopein kulkuneuvo. Pyörä sopii kaupunkiajoon mainiosti. Se on liikkumisvälineenä hiljainen, halpa, ekologinen ja nopea. Se ylläpitää viihtyisää kaupunkiympäristöä eikä parkkeerauskaan tuota ongelmia. Pyörällä on näppärä kurkistella kulman taakse ja löytää uusia kiintoisia kohteita.

Työmatkapyöräily herättää kehon joka solun, ajatukset tuulettuvat ja työpäivä alkaa vireänä. Samalla täyttyy helposti kuntoliikunnan suositus. Päivittäisellä matkalla reitin ympäristö elää vuodenaikojen mukana. Aina löytyy uusia vivahteita.

Polkupyörällä taittuvat lyhemmät päiväretket ja pidemmät lomamatkat. Kesäisten vehmaitten laidunten ja kimaltelevien järvenselkien halki polkiessa mieli lepää. Kotomaamme koko kuva avautuu aistiemme armoille.

Polkupyörä tarjoaa edullisen kyydin ympäri vuoden. Pyöräily on flirttailevaa cruisailua, kiireetöntä köröttelyä, pikaisia polkaisuja, hikisiä treenejä, lomailua ja arkista aherrusta. Ja pyöräilijä näkee matkallaan enemmän.

Valtakunnallista Pyöräilyviikkoa vietetään vuosittain toukokuun puolivälissä. Pyöräilyviikon tarkoitus on pitää esillä pyöräilyn moninaista merkitystä kertomalla sen eduista niin yhteiskunnan kuin yksittäisen ihmisenkin kannalta.

Pyörällä töihin -päivää vietetään vuosittain Pyöräilyviikon tiistaina eli tänä vuonna tiistaina 13. toukokuuta. Pyörällä töihin päivä kannustaa edistämään työmatkapyöräilyä ja kaikinpuolista työmatkaliikuntaa.

Pyöräilyviikon päätapahtumana järjestetään Helsingin FillariFestari Itä-Helsingissä 15.-18.5.

Pyöräilyviikon koordinoinnista vastaa Suomi pyöräilee organisaatio yhdessä Pyöräilykuntien verkoston kanssa.

Lisätietoja:

Pasi Korhonen, toiminnanjohtaja, Pyöräilykuntien verkosto ry. 09-771 2282, info at poljin.fi
www.poljin.fi <http://www.poljin.fi/>  / www.pyoraillensuomessa.fi <http://www.pyoraillensuomessa.fi/>

Keväisin terveisin,

Pasi Korhonen,

______________________________________

Pyöräilykuntien verkosto ry.

09-771 2282 / 040-419 4555

pasi.korhonen at poljin.fi

www.poljin.fi / www.PyöräillenSuomessa.fi

URL: http://listserv.kuntaliitto.fi/pipermail/pyoraily-lista/attachments/20080331/40ff8e60/attachment-0001.htm
Ei-tekstimuotoinen liite on poistettu...