[Pyoraily-lista] Kansallinen ARKIpyöräilyn järjestö?

Naskila Antero HKI/KSV antero.naskila at hel.fi
Mon Apr 27 18:09:00 EEST 2009

hei

Olen sitä mieltä, että tässä vaiheessa ei ole syytä perustaa uusia järjestöjä,
koska on olemassa sekä SuLi että Pyöräilykuntien verkosto, joita on tarpeen
vahvistaa. Jos kenttä hajoaa lisää, kenenkään ääni ei kuulu kunnolla. On hyvä,
jos paikallisia pyöräilyjärjestöjä tulee lisää, mutta niitä pitäisi olla varsin
paljon ennenkuin kannattaa perustaa uutta keskusjärjestöä. Rahoituksen saaminen
palkatulle uuden järjestön työntekijälle ei ole kovinkaan helppoa.
Verkostollekaan ei ole saatu toista henkilöä palkattua. LVM:n järjestörahoista
maksimi lienee n. 3000 €, mikä sekään ei ole välttämättä mahdollista.

t. Antero N

Laaksonen Mikko (YKV)  (27.4.2009  17:14):
>Hyvät listalaiset,
>
>Arkipyöräilyn edistämisjärjestöt, jotka edistävät arkipyöräilyä ja sen
edellytyksiä kuten pyöräilyverkon kehittäminen ja käyttäjien viestien
välittäminen ovat tarpeellisia, ja Helsingissä ja Tampereella on asiassa päästy
eteenpäin.

>Turussa tarvittaisiin myös aktiivisia toiminnan aloittajia, mutta aloitteen
täytyy tulla joko kansalaisilta tai kansalaisjärjestöiltä, ei kaupungin
organisaatiosta.

>Itse näkisin myös tällaisten paikallistoimijoiden luontevana
yhteistyöjärjestönä Suomen liikenneliiton. Tällöin pyöräilyn näkökulma saadaan
myös yhdistettyä muiden kestävien liikennemuotojen edistämiseen.