[Pyoraily-lista] LVM:n pyöräilypoliittinen ohjelmatyö vuonna 2009

Jääskeläinen Saara Saara.Jaaskelainen at mintc.fi
Mon Nov 16 13:55:51 EET 2009

Tervehdys!

LVM:n ilmastopoliittisesta ohjelmasta (ILPO) löytyy tosiaan alla näkyvä kirjaus kevyen liikenteen linjausten valmistelun aloittamisesta. Vastuuhenkilö ministeriössä on Katariina Myllärniemi, jolta voi tarkemmin tiedustella työn aloittamisajankohdasta ja toimintamalleista. Uskoisin kuitenkin, että kävelyä ja pyöräilyä tullaan tuossa yhteydessä tarkastelemaan toisistaan erillisinä liikennemuotoina, kuten tehtiin myös vuosina 2000-2001, jolloin edellisen kerran valmisteltiin poliittisia linjauksia näihin liikennemuotoihin liittyen. Harmi vain, että nämä työt jäivät tuolloin vain ehdotuksen asteelle, ts. silloinen poliittinen johto ei niitä missään vaiheessa allekirjoittanut...

T. Saara Jääskeläinen

Saara Jääskeläinen
Ylitarkastaja
Liikenne- ja viestintäministeriö
PL 31, 00023 Valtioneuvosto
P. 09 160 28560
GSM 0400 153 745

________________________________

Lähettäjä: pyoraily-lista-bounces at listserv.kuntaliitto.fi [mailto:pyoraily-lista-bounces at listserv.kuntaliitto.fi] Puolesta martti tulenheimo
Lähetetty: 13. marraskuuta 2009 17:44
Vastaanottaja: pyoraily-lista at listserv.kuntaliitto.fi
Aihe: [Pyoraily-lista] LVM:n pyöräilypoliittinen ohjelmatyö vuonna 2009

Hei, tietääkö kukaan asiasta lisää?

"LVM käynnistää vuonna 2009 työn kevyen liikenteen edistämisen valtakunnallisten linjausten aikaansaamiseksi." (http://www.lvm.fi/web/fi/julkaisu/view/908048)

Tämähän olisi merkittävä tilaisuus keskusteluttaa LVM:ää mm. siitä, edistetäänkö pyöräilyä parhaiten niputtamalla kävely ja pyöräily edelleenkin systemaattisesti yhteen toisin kuin esimerkiksi Ruotsissa, vai mieltämällä se filosofisesti eri asiaksi kuin kävely.

Terveisin,

Martti Tulenheimo
URL: http://listserv.kuntaliitto.fi/pipermail/pyoraily-lista/attachments/20091116/44f90233/attachment.htm