[Pyoraily-lista] Kilometrikisan startti 1.5. lähestyy!

To Apr 26 14:06:16 EEST 2012

Hyvät pyöräilyn ystävät

Pyöräilykevät etenee ja suositun Kilometrikisan startti lähestyy. Mukana jo noin 800 joukkuetta ja määrä kasvaa koko ajan. On siis hyvät mahdollisuudet saada taas uusi ennätys (1275 joukkuetta vuonna 2011) aikaiseksi. Näytetään esimerkkiä muille ja huolehditaan siitä, että ainakin oman työpaikka tai muu yhteisö on mukana ja käytetään myös Haasta! -nappia ahkerasti.

T: Matti H

***********
Kilometrikisa on leikkimielinen ja maksuton kisailu, jonka tarkoitus on innostaa ihmisiä työmatka- ja arkipyöräilyyn. Kisa alkaa Vappuna 1.5. ja päättyy 30.9.2012. Mukaan voi ilmoittautua koko kisan ajan ja kilometrit voi kirjata myös takautuvasti. Kun joukkue on ilmoitettu kisaan, voi jokainen työyhteisön jäsen lisätä itsensä mukaan oman joukkueen osallistumiskoodilla.

Kilometrikisassa yritysten, työyhteisöjen, osastojen ja muiden vastaavien joukkueiden osallistujat kirjaavat pyöräilykilometrinsä ylös ja kartuttavat oman joukkueen kilometrisaldoa. Kisan aikana poljetaan koko joukkueen voimin niin paljon kuin mahdollista. Tavoite on kannustaa mahdollisimman monia työyhteisön jäseniä osallistumaan kisaan yhteishengen ja kunnon kohottamiseksi. Voittajaryhmä on se, jolla kisan päätyttyä on eniten pyöräilykilometrejä osallistujaa kohden.

Säännöt ovat samat kuin viime vuonnakin, mutta pari uudistusta on tulossa:

*   Suosikkijoukkueiden merkkaaminen ja seuranta: kukin osallistuja voi valita kaikista osallistujajoukkueista rakkaimmat kilpakumppanijoukkueensa, mukaan haastamansa yritykset tai muuten vaan omasta mielestään kiinnostavimmat ryhmät. Valitut joukkueet näkyvät omana listauksenaan.
 *   Joukkueiden sorttaus eri tulosten perusteella: eri sarjojen "tuloslistaa" voi tarkastella kisan edetessä eri asioihin perustuen: esim. kilometrit yhteensä, kilometrit/hlö, pyöräilypäivät, CO2-päästöt,  SPR:n Ketjureaktioon kerätyt eurot jne.

Näitä uusia ominaisuuksia viimeistellään parhaillaan ja ne ovat käytettävissä viimeistään kisan alkuun mennessä.

Kisassa arvotaan joka kuukausi hienoja palkintoja (mm. 529 € arvoinen Merida-polkupyörä ja pyöräilyvarusteita) kaikkien osallistujien kesken ja kisan loputtua palkitaan parhaat joukkueet. Monet työnantajat palkitsevat myös itse oman joukkueensa osallistujia kisan päätyttyä. Tässä ja Kilometrikisan etusivulla on linkit julisteisiin, joita voi täydentää oman joukkueen tiedoilla ja printata esim. kahvihuoneen seinälle tai ilmoitustaululle.  http://www.kilometrikisa.fi/Kilometrikisa_julisteA4.pdf

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: http://www.kilometrikisa.fi/

Joka tapauksessa jokaiselle osallistujalle on varmasti luvassa kohonnutta kuntoa ja hyvää mieltä. Tervetuloa mukaan!

(09) 771 2282, 040 419 4555

Kilometrikisan järjestävät Suomi Pyöräilee –kampanja ja Pyöräilykuntien verkosto ry

URL: http://listserv.kuntaliitto.fi/pipermail/pyoraily-lista/attachments/20120426/18e7c3e7/attachment.htm