[Pyoraily-lista] Uusin Poljin-lehti on ilmestynyt!

Ti Nov 12 15:23:52 EET 2013

Tutustu pdf-versioon täällä: http://www.poljin.fi/Poljin_613_kevyt.pdf
Aiheina tällä kertaa:

·         Pääkirjoitus: Ketjureaktio

·         Pyöräilyllä lisää euroja kaupungin kukkaroon - Kokkolassa tavoiteltu pyöräilyn lisäys säästäisi 1,6 M€ vuodessa.

·         Nurmijärvi ja Tampereen kaupunkiseutu liittyivät Pyöräilykuntien verkoston jäseniksi

·         Paikoitus on osa liikennejärjestelmää. "Pysäköintipaikka ei ole yksityisasia," sanoo Herman Knoflacher. Liikennesuunnittelun wieniläinen professori ja ikiradikaali mielipidevaikuttaja vieraili Tampereella ja ravisteli kuulijoitaan toivotulla tavalla.

·         Talvipyöräilijöitä haetaan! - Talvipyöräilykampanja Gävleborgin seudulla Ruotsissa luo houkuttelevaa mielikuvaa ja osallistujat tuntevat olonsa pirteämmäksi, terveemmäksi ja onnellisemmaksi.

·         Münchenin menestyksekkään pyöräilyohjelman tuloksia - Miten saksalaisen autoteollisuuden symbolikaupunki muuttui pyöräilykaupungiksi? Pyöräilyn kulkutapaosuus on noussut yli 17 prosenttiin ja siirtymä tapahtunut nimenomaan henkilöautomatkoista.

·         Päiväkoti pyöräretkellä - Vironnimen päiväkoti Helsingissä on pyöräilykasvatuksen eturintamassa ja korostaa, että lasten pyöräily on aikuisten asennekysymys.

·         Lapin pyöräilyssä on taikaa - Markku Lahtisen kertomus Saariselältä saa kaipaamaan maastopyöräilyä ja Lapin luontoa.

Pyöräilykuntien verkoston jäsenille painettu lehti on tullut perinteisen postin välityksellä viime viikolla. Muistakaa lähettää meille vinkkejä tai juttuehdotuksia oman kuntanne/yrityksenne/yhdistyksenne hankkeista, uusista ohjeista, ratkaisuista, toimintamalleista, kampanjoista jne. Annetaan hyvän kiertää! Tänä vuonna ilmestyy vielä kaksi Poljin-lehteä.

[cid:image001.png at 01CEDFBB.2C71FFB0]

****************
Matti Hirvonen

www.poljin.fi<http://www.poljin.fi/>