[Pyoraily-lista] Ehdota Vuoden pyöräilijää 2015!

Ti Apr 7 11:43:46 EEST 2015

Hyvät pyöräilyn ystävät,

On tullut jälleen aika valita Vuoden pyöräilijä. Omaa suosikkia voi nyt  ehdottaa perusteluineen osoitteessa http://www.poljin.fi/fi/vuoden-pyorailija-2014-valinta

Vuoden pyöräilijäksi valitaan julkisuuden henkilö tai henkilö, joka näkyvällä tavalla innostaa suomalaisia pyöräilemään omalla henkilökohtaisella esimerkillään tai muuten merkittävällä tavalla edistää pyöräilyä. Valinnassa huomioidaan tämän vuoden Pyöräilyviikon pääteema eli työmatkapyöräily. ("Ilo irti työmatkasta!")

Viime vuonna Pyöräilyviikon pääteema oli "Seniorit Satulaan!" ja Vuoden pyöräilijäksi valittiin 81-vuotias ikiliikkuja Vappuliisa Hakalehto. Energisen ja valloittavan Vappuliisan saama mediahuomio oli ennätyksellisen hyvää vaikka hän ei ole varsinaisesti mikään julkisuuden henkilö. Tässä muutama esimerkki mediaosumista viime vuodelta:

Viime vuonna tuli paljon hyviä ehdotuksia ansioituneista pyöräilyn edistäjistä (esim. JYPS:n pj Teemu Tenhunen, kirjailija Matti Rämö, blogisti Mirja Priha jne.). Kaikki ehdotukset ovat valintaraadilla tiedossa ja tallessa vastaisuuden varalle, mutta ehdotukset oman suosikin puolesta kannattaa silti uudistaa tälle vuodelle. Ensisijainen tapa on tehdä ehdotus verkossa, mutta jos jostain syystä ei ehdottomasti halua, niin allekirjoittaneelle voi lähettää ehdotuksen perusteluineen myös sähköpostilla: matti.hirvonen at poljin.fi

Valintaraatina toimiva Suomi Pyöräilee -työvaliokunta kokoontuu jo ensi viikon alussa päättämään eli ehdotukset kannattaa tehdä ripeästi, viimeistään ma 13.4. mennessä. Vuoden pyöräilijä 2015 julkistetaan Pyöräilyviikolla 9.-17. toukokuuta, tarkempi julkistuspaikka ja -aika määräytyy valittavan henkilön mukaan.

Lämpenevää pyöräilykevättä,

Matti

****************

www.kulkulaari.fi<http://www.kulkulaari.fi/>