[Pyoraily-lista] Helkamavirsiä-runokiertue!

Lahtinen Markku Markku.Lahtinen at kangasala.fi
Ti Kesä 30 13:10:59 EEST 2015

Anna Joelin Helkamavirsiä-runokiertue pysähtyy kirjakauppa Tulenkantajissa 1.7. klo 18<https://tulenkantajat.wordpress.com/2015/06/11/anna-joelin-helkamavirsia-runokiertue-pysahtyy-kirjakauppa-tulenkantajissa-1-7-klo-18/>

Runoilija Anna Joel polkaisee käyntiin Helkamavirsiä-runokiertueen, jonka innoittajana on rakkaus matkustamiseen, matkalla olemiseen ja runouteen. Kesän aikana Joel polkee Turusta Pohjois-Savoon kirjoittaen runoja matkan varrella ja lausuen niitä pysähdyspaikoilla. Otteita Joelin matkalokista voi kuulla mm. Tampereella, Jyväskylässä ja Kuopiossa.

Helkamavirsiä-runokiertue alkaa Turusta 28.6. Matkan ensimmäinen pysähdys tapahtuu Tampereella 1.7. jolloin Joel lausuu alkumatkan aikana syntyneitä havaintojaan Tulenkantajat-kirjakaupassa.

–Tajusin, että mulla on runojen hautausmaa mun lipastonlaatikossa. Lausuminen puhaltaa runoon elämän aivan toisella tavalla. Matkan aikana on tarkoitus lausua tekstiä niin isommissa kuin pienemmissä paikoissa, turuilla ja toreilla, rannoilla ja harjuilla, runoilija kertoo.

Tampereelta matka jatkuu reittiä E63 myötäillen pohjoista kohti. Matkan aikana kilometrejä kertyy noin 550 ja matkustuspäiviä kymmenen. Matkavarustukseen kuuluu teltta, yöpymisvälineet ja paljon valkoista paperia.

–Musta ois mahtavaa, että tämän reissun jälkeen mulla olisi runo jokaista kilometriä kohden, koska yksin polkiessa on aikaa mittailla runoa! Katsotaan kuinka käy, Joel naurahtaa.

Matkaa ja sen valmistelua voi seurata osoitteessa https://helkamavirsia.blogspot.com<https://helkamavirsia.blogspot.com/>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://listserv.kuntaliitto.fi/pipermail/pyoraily-lista/attachments/20150630/39ed4b09/attachment.html>