[Pyoraily-lista] Polkijaennätyksiä ympäri Suomen

Ansio Virpi Virpi.Ansio at poljin.fi
Ti Kesä 7 14:53:58 EEST 2016

Hyvät pyöräilyn edistäjät,

Pyöräilijöiden määrä liikenteessä on ollut useilla paikkakunnilla ympäri Suomen ilahduttavan suuri ja kasvussa viime viikkoina. Esimerkiksi Helsingissä on mitattu Baanalla uusi polkijaennätys ja myös muilla kaupungin laskureilla pyöräilijämäärät ovat olleet aiempien vuosien toukokuun tasoa korkeampia. Helsingin uutisten jutussa<http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/402044-baana-teki-uuden-polkijaennatyksen-helsingissa-jo-pyoraruuhkia> aiheesta mainitaan myös etenkin työmatkapyöräilyn on lisääntyneen.

Samaan aikaan juuri ilmestyneessä tutkimuksessa tuodaan esiin, että "Suomalaiset ovat edelleen autoilevaa kansaa, sillä suurin osa kulkee jopa lyhyet työmatkat autolla." Tutkimuksen perusteella yritys- ja kuntapäättäjät kokevat terveyttä edistävät liikkumismuodot työmatkoilla tärkeäksi, mutta todellisuus on kuitenkin toinen. Kyselytutkimus kestävästä liikkumisesta suomalaisten yrityspäättäjien ja kunnanjohtajien parissa on Motivan ja Aula Researchin laatima. Uutinen ja tutkimustuloksia löytyy täältä<Kyselytutkimus%20kestävästä%20liikkumisesta%20suomalaisten%20yrityspäättäjien%20ja%20kunnanjohtajien%20parissa>.

Kilometrikisassa<http://www.kilometrikisa.fi/> on rikottu niin ikään ennätyksiä. Kisassa on tällä hetkellä mukana jo 29 343 polkijaa ympäri Suomen. Heidän joukossaan on paljon myös työmatkapyöräilijöitä, joten toivoa voi, että Kilometrikisa kannustaa pyöräilemään töihin läpi kisan ja työmatkapyöräilyinnostus jatkuu myös kisan jälkeen.

Terveisin,

Virpi Ansio

p. 0407617574
www.poljin.fi<http://www.poljin.fi/>