[Pyoraily-lista] Pyöräilyviikko alkaa lauantaina 7.5.

Ansio Virpi Virpi.Ansio at poljin.fi
Ti toukokuu 3 13:16:50 EEST 2016

Hyvät pyöräilyn edistäjät,

Pyöräilyviikko<http://www.poljin.fi/fi/toimintaa/pyorailyviikko> poljetaan tänä vuonna 7.-15.5. ja pääteemana on sähköavusteinen pyöräily iskulauseella "Aina myötätuulessa - pyöräliikenne sähköistyy!" Lähetämme teille huomenna valtakunnallisen yleistiedotteen Pyöräilyviikosta, jota voitte käyttää tukena Pyöräilyviikosta viestiessänne. Lähetämme teille myös Pyörällä kouluun -päivää koskevan tiedotteen ensi viikon alussa.

Tapahtumat kannattaa oman paikkakunnan viestintäkanavien lisäksi ilmoittaa Pyöräilyviikon ja Liikkujan viikon yhteiseen tapahtumakalenteriin<http://www.liikkujanviikko.fi/tapahtumat/ilmoita_tapahtuma/>, jota pidetään esillä Pyöräilyviikon valtakunnallisessa viestinnässä. Samalla saamme tärkeää tietoa tapahtumista ja niiden järjestäjistä tilastointia ja Pyöräilyviikon kehittämistä varten.
Pyöräilyviikon teemapäivät ovat:

*   Kansallinen pyöräilypäivä ja Pyöräilyviikon avaus lauantaina 7.5.
  *   Pyörällä töihin -päivä tiistaina 10.5.
  *   Pyörällä kouluun -päivä keskiviikkona 11.5. Ideoita ja vinkkejä tapahtumien järjestäjille sekä koulun ilmoittaminen mukaan päivään osoitteessa www.pyorallakouluun.fi<http://www.pyorallakouluun.fi/>
Viime vuoden Pyöräilyviikolla nähtiin ennätysmäinen kirjo monipuolista toimintaa ja myös medianäkyvyys oli vilkasta. Entistä enemmän mediaa kiinnostavat tapahtumien ja kampanjoiden ohella myös pyöräilyn monet hyödyt. Lähetämme teille Pyöräilyviikon edellä valtakunnallisen tiedotteen, jonka sisältöä voitte soveltuvin osin hyödyntää omassa viestinnässänne. Paikallismedia kannattaa ottaa vahvasti mukaan Pyöräilyviikkoon. Myös kunnan päättäjiä ja julkisuuden henkilöitä voi pyytää mukaan tapahtumiin ja markkinoimaan pyöräilyä, hyvänä esimerkkinä toimii Jyväskylässä jo pitkään toteutettu "Vaikuttajien pyöräily." http://www.pyorailyviikko.fi/tag/vaikuttajien-pyoraily/
Voit ladata tapahtumajärjestelyjen ja tiedottamisen tueksi Pyöräilyviikon 2016 viralliset julisteet täältä; tulostettava pdf-versio<http://www.poljin.fi/sites/default/files/pyoeraeilyviikko_2016_a3_painoon.pdf> sekä täydennettävä word-versio<http://www.poljin.fi/sites/default/files/pyorailyviikko_2016.doc> (voit lisätä tietoja, logoja jne).
Tämän vuoden "sähköisen" Pyöräilyviikon tapahtumien suunnittelun ohessa kannattaa tutustua "Ikuinen myötätuuli -sähköpolkupyörien tulevaisuus Suomessa"<http://www.kulkulaari.fi/sites/default/files/ikuinen_myotatuuli_-_sahkopolkupyorien_tulevaisuus_suomessa_0.pdf> -esitteeseen. Esitettä voi myös levittää viestittäessä Pyöräilyviikon paikallisista tapahtumista.
Tsemppiä Pyöräilyviikon järjestelyihin ja tiedottamiseen!

Terveisin,

Virpi Ansio

p. 0407617574
www.kulkulaari.fi<http://www.kulkulaari.fi/>