[Pyoraily-lista] Rahaa pyöräilyn edistämistyöhön - Liikkumisen ohjauksen valtionavustusten haku 2017 on avattu

Matti Hirvonen matti.hirvonen at poljin.fi
Ke Nov 2 11:22:58 EET 2016

Hyvät pyöräilyn ja kävelyn edistäjät,

Nyt on 3 kk aikaa valmistella hyvä hakemus pyöräilyn, kävelyn ja muun viisaan liikkumisen edistämiseksi ensi vuonna. Kymmenet kunnat ja muut Pyöräilykuntien verkoston jäsenyhteisöt ovat saaneet rahoitusta työhönsä tämän haun kautta viime vuosina. Tukisummat vaihtelivat viime vuonna noin 14 000 – 80 000 € välillä / kunta toiminnan laajuudesta ja vaikuttavuudesta riippuen. Pyöräilyn ja kävelyn laadukkaiden edistämisohjelmien laatiminen ja toteuttaminen on ollut yksi suosituimmista tavoista hyödyntää tukea. Kuntien omarahoitusosuus hankkeissa on 25 prosenttia. Viime vuonna rahoituksen sai 22 hanketta. Lista ja kuvaukset hankkeista: http://motiva.fi/liikenne/viisaan_liikkumisen_edistaminen/viisaan_liikkumisen_hankkeet/liikkumisen_ohjauksen_valtionavustus/rahoitettavat_hankkeet_2016

Alla tarkemmat tiedot hausta. Hyödyntäkää ihmeessä tämä mahdollisuus ja kysykää tarvittaessa apua/lisätietoja Liikenneviraston yhteyshenkilön lisäksi allekirjoittaneelta tai kollegoiltani.

T: Matti Hirvonen / Pyöräilykuntien verkosto ry, matti.hirvonen at poljin.fi <mailto:matti.hirvonen at poljin.fi> , p. 040 419 4555

***********
Liikkumisen ohjauksen valtionavustusten haku vuodelle 2017 on alkanut

Avustusta voivat saada kunnat, kuntayhtymät ja muut yleishyödylliset yhteisöt. Näitä voivat olla esimerkiksi erilaiset liikkumisen ohjausta järjestävät verkostot, säätiöt ja yhdistykset.

Vuodelle 2017 toivotaan hakemuksia erityisesti seuraavista teemoista:

*	Matkaketjujen palvelutason parantaminen solmupisteissä (aseman seudut ja matkakeskukset) liikkumisen ohjauksen keinoin (tiedollinen ohjaus, informaatio, palvelut).
*	Kestävää liikkumista edistävien, kuluttajille suunnattujen liikkumispalveluiden ja palvelukonseptien kehittäminen (esimerkiksi yhteiskäyttöautot, kimppakyydit, pyöräpalvelut, sähköavusteiset polkupyörät) ja niiden integrointi kunnan tai seudun liikennejärjestelmän osaksi.
*	Kävelyn ja pyöräilyn valtakunnallisen toimenpidesuunnitelman edistäminen. Avustuksella tuettavan toiminnan tulee olla strategisen tason työtä ja/tai liikkumisen ohjauksen toimenpiteisiin perustuvaa. Toiminnassa tulee kytkeä liikkumisen ohjaus osaksi kävelyn ja pyöräilyn muuta edistämistyötä kunnassa tai seudulla.

Hakemukset voivat kuitenkin kohdistua myös muihin teemoihin kuin edellä mainittuihin.

Valtionavustusten hakuun liittyvä tiedote on luettavissa täällä. <http://www.liikennevirasto.fi/documents/20473/268188/Valtionav_lo_tiedote2017.pdf/66e90c2e-2d4a-4edf-860d-7db15b269cc2>  Lisätietoja hausta Liikenneviraston sivuilta. <http://www.liikennevirasto.fi/liikennejarjestelma/suunnittelu/liikkumisen-ohjaus/liikkumisen-ohjauksen-valtionavustus#.WBdjVMlJfSA>

Hakemukset pitää jättää viimeistään 31.1.2017.

Lisätietoja avustuksen hakemisesta antaa joukkoliikenneasiantuntija Toni Bärman puh. 029 534 3235 (toni.barman at liikennevirasto.fi <mailto:toni.barman at liikennevirasto.fi> ).

URL: <http://listserv.kuntaliitto.fi/pipermail/pyoraily-lista/attachments/20161102/2123aa78/attachment.html>