[Pyoraily-lista] Motiva tiedottaa: Seminaarisarjat eri puolilla Suomea aktivoivat hillitsemään ilmastonmuutosta

Korhonen Pasi pasi.korhonen at poljin.fi
Ke Tammi 17 14:23:29 EET 2007

Seminaarisarjat eri puolilla Suomea aktivoivat hillitsemään ilmastonmuutosta

Omakotitalojen asukkaita ja kerrostaloasumisen ammattilaisia aktivoidaan parhaillaan eri puolilla Suomea järjestettävien seminaarien ja opastusten avulla ilmastonmuutoksen hillintään. Seminaarit ovat Ilmastonmuutoksen viestintäohjelman ja TEE MUUTOS -kampanjan viimeinen vaihe.

Seminaarikiertue kiinteistöalan ammattilaisille

Kiinteistöalan ammattilaisille kampanjoidaan ilmastonmuutoksesta kahdeksalla paikkakunnalla järjestettävän tapahtuman yhteydessä. Kampanjassa viestitään monipuolisesti sekä kiinteistönomistajille että kiinteistönhoidosta vastaaville asumisen, kuten energiankulutuksen ja yhdyskuntajätteen vaikutuksista ilmastonmuutokseen. Järjestäjinä toimivat Suomen Kiinteistöliitto ja RAKLI yhteistyössä Suomen Isännöitsijäliitto ry:n  ja Kiinteistöpalvelut ry:n kanssa.

Lämmitysjärjestelmä-neuvontaa omakotiasukkaille

Suomen Omakotiliitto ry järjestää yhdessä paikallisten omakotiyhdistysten kanssa omakotitalojen lämmitysjärjestelmän valintaan keskittyviä energiailtoja kevään aikana vielä 18 paikkakunnalla. Kouluttajina toimivat hanketta varten koulutetut paikallisten omakotiyhdistysten vertaisneuvojat.

AurinkoÖljy-koulutus jatkuu kolmella paikkakunnalla

Öljyalan Palvelukeskus yhteistyökumppaneineen järjestää kolmella paikkakunnalla koulutustilaisuuksia, joissa koulutetaan suunnittelijoita, asennusliikkeitä ja alan opiskelijoita aurinkolämmön ja öljylämmityksen yhdistämiseen.

Tarkemmat tiedot ja tapahtumien ajankohdat löytyvät: www.ilmastonmuutos.info/tapahtumat

Vuosina 2002-2007 toteutettavan Ilmastonmuutoksen viestintäohjelman tarkoituksena on lisätä suomalaisten tietoisuutta ilmastonmuutoksesta, sen vaikutuksista ja hillitsemisestä. Lisätietoa: www.ilmastonmuutos.info

Lisätietoja antaa ohjelmapäällikkö Kirsti Kärkkäinen, puh. (0400) 511 618.

***********************************************

Motiva Oy tuottaa palveluja uusiutuvan energian ja energian tehokkaamman käytön lisäämiseksi.

Lisätietoa Motivasta www.motiva.fi.

************************************************

URL: http://listserv.kuntaliitto.fi/pipermail/pyoraily-lista/attachments/20070117/b26c8e51/attachment.html