[Pyoraily-lista] Kansallinen ARKIpyöräilyn järjestö?

kirsikka.siik at kolumbus.fi kirsikka.siik at kolumbus.fi
Mon Apr 27 14:02:36 EEST 2009

Hei!
Kevyen ja joukkoliikenteen etuja ajaa valtakunnan tasolla Suomen Liikenneliitto SuLi ry, jonka hallituksessa istuu (vuosikokous on juuri tulossa, mutta todennäköisesti jatkaa) sekä Helsingin polkupyöräilijöiden (HePon), Tampereen polkupyöräilijäiden (TaPon) että Pyöräilykuntien verkoston edustajia. Vuonna 2008 yhdistys on ollut hieman passiivinen, mutta kuluvan vuoden erityisteemaksi on kaavailtu nimenomaan pyöräilyasioihin näkyvämmin vaikuttamista. Ei muuta kuin Jyväskylästäkin innolla mukaan SuLin toimintaan!

Valtakunnallisen pyöräilyjärjestönkin perustamisesta keskustellaan parhaillaan HePon, TaPon ja SPUn voimin. Pyöräilyjärjestön perustamisella on monia kannattajia. Itse ajattelen aktiivisimpien ihmisten rajallisen määrän tuntien, että olemassa olevan järjestön aktivoiminen olisi ehkä lopulta kuitenkin kannattavampi tapa saada pyöräilijöiden ääni kuuluvammin esiin. Silloin ei tarvita enää pyöräilyaktiivien energiaa uuden järjestön rutiinien luomiseen ja pyörittämiseen vaan voidaan toivottavasti keskittyä kaikella liikenevällä energialla itse asiaan.

Terveisin,
Kirsikka Siik
SuLin hallituksen jäsen ja vpj,
Tampereen polkupyöräilijät ry:n ex-pj