[Pyoraily-lista] Kutsu Jalka Rattaalla -seminaariin pe 16.9. klo 12-16

Ke Syys 7 11:54:39 EEST 2011

Terve!
Muistakaa ilmoittautua "Jalka Rattaalla" -seminaariin 12.9. mennessä osoitteeseen: ksv.liikenne at hel.fi<mailto:ksv.liikenne at hel.fi>

(09) 771 2282, 040 419 4555

________________________________
Kävelyn ja pyöräilyn Eurooppa-seminaari, Helsingin kaupungintalo 16.9.
Miten pyöräily ja kävely liittyvät vetovoimaiseen kaupunkitilaan? Millä keinoin pyöräilyä ja kävelyä on onnistuttu edistämään Euroopan kaupungeissa? Muun muassa näihin kysymyksiin saadaan vastauksia Jalka rattaalla - Pyöräilyn ja kävelyn Eurooppa -seminaarissa 16.9.2011 kello 12-16 Helsingin kaupungintalon juhlasalissa, Pohjoisesplanadi 11-13. Seminaari on osa kansainvälisen Liikkujan viikon ohjelmaa.
Seminaarissa esiintyy tunnettuja kaupunkisuunnittelun ja pyöräilyn asiantuntijoita, kuten tanskalaisarkkitehti Lars Gemzøe, joka on konsultoinut kaupunkeja ympäri maailmaa julkisen tilan viihtyisyydestä, sekä Euroopan pyöräilyjärjestön puheenjohtaja Manfred Neun. He kertovat, millaisessa kaupungissa ihmiset viihtyvät ja miksi pyöräilyä kannattaa edistää.
Seminaarissa kuullaan myös, mitkä ovat olleet avainasiat Belgian Gentin vetovoimaisen keskustan toteuttamisessa ja millä keinoin Helsinki on suunnitellut lisäävänsä pyöräilyn suosiota. Lisäksi tilaisuudessa julkistetaan Pykälä-tutkimusprojektin kirja Parhaat eurooppalaiset käytännöt pyöräilyn ja kävelyn edistämisessä.
Seminaarin järjestävät Helsingin kaupunki, Tampereen teknillinen yliopisto ja Pyöräilykuntien verkosto yhteistyössä liikenne- ja viestintäministeriön, ympäristöministeriön, Liikenneviraston sekä Tanskan suurlähetystön kanssa.
Seminaari on maksuton ja avoin kaikille. Ilmoittautumiset maanantaihin 12. syyskuuta mennessä osoitteeseen ksv.liikenne at hel.fi<mailto:ksv.liikenne at hel.fi>

12.00 Ihmisten kaupunki

*   Seminaarin avaus
 *   Vetovoimainen kaupunkitila, senior consultant Lars Gemzøe, Gehl Architects