[Pyoraily-lista] TIEDOTE: Lähde mukaan Runebergin pyöräretkelle

Pe Elo 21 10:52:21 EEST 2009

Vielä muutama paikka jäljellä, jos mielii osallistua syyskuun alun nautittavaan ja retkeilyhenkiseen pyöräilytapahtumaan.

Matti

________________________________
Aihe: TIEDOTE: Lähde mukaan Runebergin pyöräretkelle
Kunnossa kaiken ikää -ohjelma

TIEDOTE
19.8.2009
Julkaisuvapaa

RUNEBERGIN PYÖRÄRETKI
Uudenmaan maakuntaretki pyöräillen
Lauantaina 5.9.2009 klo 9.00–19.30

Runebergin pyöräretkellä nautitaan Uudenmaan syysmaisemista Helsingin kauppatorilta Porvooseen. Matka taittuu polkien oppaan johdolla neljässä tasoryhmässä. Nautiskelijoiden ryhmään ovat tervetulleita ne, joilla polkupyörä on vasta hiljakkoin löytynyt pyöräkellarista tai liikuntakipinä on ollut kadoksissa. Leppoisat polkevat hikoilematta ja hengästymättä maisemista nauttien. Reippaat matkaavat kuntoilumielellä. Vauhdikkaiden ryhmä pyöräilee Helsingistä Porvooseen ja takaisin, noin 58 kilometriä suuntaansa.

Mielenkiintoisia retkikohteita löytyy läheltä, omasta maakunnasta. Ensimmäinen pysähdys ja varusteiden tarkistus on Kivinokassa, jossa kuulemme alueen tyypillisistä linnuista. Matka jatkuu Vanhaa Porvoontietä pitkin. Söderkullassa nautimme retkieväitä. Porvoossa ihailemme maisemia Linnamäeltä ja käymme Näsin kivellä. Vapaatakin aikaa jää, jolloin jokainen voi toteuttaa omia mieltymyksiään. Paluumatkalla Helsingin kauppatorille lepuutamme lihaksiamme M/S Runebergilla.

Maakuntaretken ohjelma
Klo 8.30 alk.      Ilmoittautuminen ja eväspakettien jako Helsingin kauppatorilla,
                        Suomenlinnan terminaalin vieressä
Klo 9.00            Tervetuloa maakuntaretkelle
Klo 9.30            Matkaan. Kivinokassa lintutietoutta. Retkieväät Söderkullassa.
Iltapäivällä         Saapuminen Porvooseen. Linnamäki ja Näsin kivi + omaa aikaa
Klo 15.30          Tapaaminen, siirtyminen laivarantaan
Klo 16.00          M/S Runeberg lähtee Helsinkiin
Klo 19.25          M/S Runeberg saapuu Helsingin kauppatorille

Hinnat
Aikuiset 35 €, eläkeläiset 30 €, 7–16v. 23 €.
Vauhdikkaiden ryhmä 15 € (ei sisällä laivamatkaa).
Hintaan sisältyy opastus, retkieväät, pyörän huoltopalvelu retken aikana, tapaturmavakuutus, laivamatka Porvoosta Helsinkiin (kesto 3 tuntia 20 minuuttia), diplomi sekä muu ohjelma.

Mukaan mahtuu ensimmäiset 35 ilmoittautunutta. Toimi siis nopeasti. Ilmoittautumiset www.eslu.fi<http://www.eslu.fi/> 23.8.2009 mennessä.

Maakuntaretken järjestävät Kunnossa kaiken ikää -ohjelma, Pyöräilykuntien  v erkosto, Etelä-Suomen Liikunta ja Urheilu, Suomen Latu sekä Vantaan Latu.

Lisätietoja
Tarja Vartiainen, Etelä-Suomen Liikunta ja Urheilu, tarja.vartiainen at eslu.fi<mailto:tarja.vartiainen at eslu.fi>, puh. 050 308 0934.

<http://www.kki.likes.fi>

URL: http://listserv.kuntaliitto.fi/pipermail/pyoraily-lista/attachments/20090821/c0c57915/attachment.htm