[Pyoraily-lista] Kansallinen ARKIpyöräilyn järjestö?

Juhani Tenhunen junnu.tenhunen at pp.sonera.net
Mon Apr 27 15:58:08 EEST 2009

Petri Sipilä / Helsingin polkupyöräilijät:
> Tällä listalla ei asiasta varmaankaan ole puhuttu, koska onhan
> Pyöräilykuntien verkostokin arkipyöräilyä edistävä järjestö. Antti kaipaa
> ilmeisestikin pyöräilijöitä edustavaa kansalaisjärjestöä.
>
> Kuten Kirsikan jo lähettämästä viestistä kävi ilmi, sellaisesta on ollut
> puhetta Helsingin ja Tampereen polkupyöräilijöiden välillä jo jonkin aikaa,
> ja myös joillekin SPU:n jäsenseuroille on tästä tiedotettu.
>
> Vielä tänä keväänä ollaan kutsumassa koolle tapaamista, jossa
> valtakunnallista yhteistyötä, verkostoa tai peräti järjestöä on tarkoitus
> [...]
Onhan Suomeen aikoinaan perustettukin (keväällä 1981) Pyöräilijäliitto
pääosin enemmistöläisin ja hepolaisin voimin, mutta hanke hautautui
tietääkseni liiton ensimmäisen puheenjohtajan toimiin. Tällä listalla
aihe on uusi.

E. Juhani Tenhunen
Liikennepoliittinen yhdistys Enemmistö - Trafikpolitiska föreningen
Majoritet r.y.:n johtokunnan jäsen 1980