[Pyoraily-lista] Re(2): Kansallinen ARKIpyöräilyn järjestö?

Naskila Antero HKI/KSV antero.naskila at hel.fi
Ke Apr 29 14:49:00 EEST 2009

hei

Uutta keskusjärjestöä ei ole syytä perustaa ei toiminnallisista eikä
taloudellisista syistä. Pasin teksti asiasta oli hyvä. Se ei kuitenkaan estä
paikallisia seuroja ja yhdistyksiä vaikuttamasta paikallisiin olosuhteisiin,
mikä tietenkin on sekä Pyöräilykuntien verkoston että Sulin kannalta
toivottavaa. Myös paikallisten yhdistysten yhteistyö on varmasti hyvä asia.
Uusia paikallisyhdistyksiä olisi myös hyvä saada lisää aikaan. Niinkuin Pasi
totesi, niin paikallisten pyöräily-yhdistysten roolia voisi jollakin lailla
vahvistaa verkostossa samaten kuin SuLissakin. Pyöräilyasioiden
eteenpäinviemisen kannalta on tärkeää, että niin kunnilla kuin valtiollakin on
selvä ja vahva neuvottelukumppani, jolla on myös resursseja tehdä asioita.

t. Antero Naskila

Teemu Tenhunen  (28.4.2009  16:59):
> [...]
>kriteereistä ja vaikutuksista. Nykyisin useimmat ottavat vallitsevat
>olosuhteet annettuina itsestäänselvyyksinä.
>
>Voidaan tietysti myös kysyä, onko verkosto tuottanut oikeaa edistymistä
>pyöräilyolosuhteissa? Onko vaikkapa jossain Suomessa oikeasti
>edistyksellisiä pyörätiejärjestelyjä? Tietääkseni ei. Helposti kunnissakin
>Pyöräilykuntien verkoston vaikutus jää pintapuolisen keskustelun ja
>tiedottamisen tasolle - keskustelu ja tiedotuskaan eivät sitten kunnolla
>aktualisoidu laadukkaampina pyöräilyolosuhteina. Sama haaste on toki lähes

php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=53&Itemid=56